Tydzień I Mała i duża ojczyzna
Tematy dzienne:
04.11. „Co to znaczy kochać ojczyznę? (miłość do ojczyzny);
05.11. „Nasz dom”;
06.11. Budujemy wymarzony dom z pudełek;
07.11. „Na wsi i w mieście” – zwierzęta wsi;
08.11. Przygotowujemy się do Dnia Niepodległości, quiz o Polsce, wspólne wykonanie kotylionów.
Cele ogólne:
doskonalenie umiejętności wyrażania emocji;
zapoznanie z uczuciem miłości do ojczyzny;
kształtowanie umiejętności opisu ilustracji;
zapoznanie z różnymi typami domów;
doskonalenie umiejętności przeliczania;
poszerzanie wiedzy o cechach charakterystycznych miasta i wsi;
kształtowanie umiejętności współpracy;
zapoznanie z podstawowymi zasadami pierwszej pomocy;
utrwalenie świadomości bycia Polakiem;
rozwijanie ciekawości poprzez eksperymentowanie;
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy;
kształtowanie umiejętności rozpoznawania barw narodowych;
zapoznanie z krajobrazami Polski
Tydzień II Album rodzinny
Tematy dzienne:
11.11. Święto Niepodległości – przedszkole nieczynne;
12.11. „Domowe ognisko”;
13.11. „Ja i moi bliscy”;
14.11. Robimy drzewo genealogiczne;
15.11. Dzień Jeża.
Cele ogólne:
kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi;
zapoznanie z uczucie radości;
doskonalenie umiejętności tworzenia i kontynuowania rytmów;
kształtowanie umiejętności matematycznych;
zapoznanie z figurą geometryczną – kwadratem;
doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi;
kształtowanie umiejętności określania podstawowych stopni pokrewieństwa w rodzinie;
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy;
rozwijanie umiejętności współpracy;
poszerzanie wiedzy na temat życia jeży, sposobu funkcjonowania w naturalnym środowisku.
Tydzień III Ja i moje ciało
Tematy dzienne:
18.11. „Czy każdy lubi przytulanie?” (poczucie komfortu)/MUZYKOTERAPIA;
19.11. Warsztaty przyrodnicze Z Ciekawości – Ciało Człowieka
Ile mamy kości i dlaczego musimy jeść?
Dzieci zaraz po urodzeniu mają ponad 300 kości a dorośli 206. Razem dowiemy się dlaczego.
Jak wyglądają kubki smakowe pod mikroskopem i do czego są nam potrzebne? Dlaczego jedno jelito jest grube a drugie cienkie?
Z naszymi wyjątkowymi pomocami dydaktycznymi odkryjemy każdy sekret skrywany przez ludzkie ciało.
20.11. Ciało człowieka -jak wyglądamy;
21.11. „Zmysły”;
22.11. Akademia Wróżki Zębuszki.
Warsztaty przyrodnicze – Ciało Człowieka
Ile mamy kości i dlaczego musimy jeść?
Dzieci zaraz po urodzeniu mają ponad 300 kości a dorośli 206. Razem dowiemy się dlaczego.
Jak wyglądają kubki smakowe pod mikroskopem i do czego są nam potrzebne? Dlaczego jedno jelito jest grube a drugie cienkie?
Z naszymi wyjątkowymi pomocami dydaktycznymi odkryjemy każdy sekret skrywany przez ludzkie ciało.
Cele ogólne:
doskonalenie umiejętności nazywania emocji;
rozwijanie kreatywności i twórczości;
kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych;
kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnych części ciała;
wdrażanie do rozumienia i stosowania prostych instrukcji;
zapoznanie z narządami zmysłów;
rozwijanie wrażliwości zmysłowej;
rozwijanie wyobraźni;
zapoznanie z pojęciem „wyobraźnia”;
utrwalanie zasad dbania o higienę jamy ustnej.
Tydzień IV Przygotowania do zimy
Tematy dzienne:
25.11. „Futra, dzioby i kopyta” – zwierzęcy pokaz mody;
26.11. Dzień Pluszowego Misia;
27.11. Las i jego mieszkańcy;
28.11. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy;
29.11. Bajkowe Andrzejki.
Cele ogólne:
poznanie przysmaków niektórych zwierząt leśnych;
kształtowanie umiejętności przeliczania i klasyfikowania;
uwrażliwianie na zimowe potrzeby zwierząt leśnych;
poznanie zasad dokarmiania ptaków;
kształtowanie umiejętności wskazywania różnic i podobieństw w wyglądzie zwierząt;
rozwijanie umiejętności słuchania dłuższych utworów literackich;
rozwijanie wyobraźni i pamięci;
zapoznanie z historią powstania pluszowego misia;
rozbudzanie zainteresowań dzieci życiem niedźwiedzia polarnego i brunatnego;
rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie, uczestniczenia w zabawach andrzejkowych;