Maj na Tynieckiej

przez w Aktualności Możliwość komentowania Maj na Tynieckiej została wyłączona

MAJ
Rok szkolny 2023/2024
01.05 ŚWIĘTO PRACY – PRZEDSZKOLE NIECZYNNE
02.05 ŚWIĘTO POMOSTOWE – PRZEDSZKOLE NIECZYNNE
03.05 ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA – PRZEDSZKOLE NIECZYNNE
I Krąg tematyczny: Mój dom
Tematy dzienne:
06.05 Dzień Strażaka
07.05 Nasza miejscowość
08.05 Polak mały/RYTMIKA
09.05 Biało-czerwone symbole
10.05 Warszawa – stolica Polski
A o to, co będziemy poznawać i utrwalać:
FIZYCZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− bierze aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych
− wykonuje różne formy ruchu w zabawach umuzykalniających
− kreatywnie uczestniczy w ćwiczeniach słuchowych
− rozwija sprawność manualną
EMOCJONALNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− czerpie radość ze wspólnej zabawy z rówieśnikami
− wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek
− prawidłowo reaguje na pozytywne i negatywne uwagi – przełamuje własną
nieśmiałość
SPOŁECZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− potrafi współdziałać w zespole
− akceptuje ustalone zasady
− obdarza uwagą nauczyciela
− wykonuje działania zgodnie z poleceniem
− koncentruje się na wykonywanym zadaniu
POZNAWCZY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− orientuje się, na czym polega praca strażaka
− zna symbole narodowe
− wie, jak nazywa się kraj w którym mieszka
− opowiada własnymi słowami o sytuacjach przedstawionych na obrazkach
− grupuje obrazki według określonych kryteriów – prowadzi proste dialogi zgodnie z
logiką opowiadania
II Krąg tematyczny: Na wiejskim podwórku
Tematy dzienne:
13.05 Kto mieszka na wiejskim podwórku?
14.05 Skąd się bierze mleko?
15.05 Czarna krowa w kropki bordo/RYTMIKA
16.05 Zwierzęta dorosłe i ich dzieci
17.05 Kurki z kolorowego kurnika
A o to, co będziemy poznawać i utrwalać:
FIZYCZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− bierze aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych
− wykonuje różne formy ruchu w zabawach umuzykalniających
− kreatywnie uczestniczy w ćwiczeniach słuchowych
− rozwija sprawność manualną
EMOCJONALNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− czerpie radość ze wspólnej zabawy z rówieśnikami
− wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek
− prawidłowo reaguje na pozytywne i negatywne uwagi – przełamuje własną
nieśmiałość
SPOŁECZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− potrafi współdziałać w zespole
− akceptuje ustalone zasady
− obdarza uwagą nauczyciela
− wykonuje działania zgodnie z poleceniem
− koncentruje się na wykonywanym zadaniu
POZNAWCZY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− zdobywa wiedzę na temat zwierząt żyjących na wsi
− poznaje nazwy dorosłych zwierząt oraz ich potomstwa
− poznaje korzyści, jakie człowiek czerpie z hodowli zwierząt
− rozpoznaje i nazywa różne odgłosy i dźwięki zwierząt, próbuje naśladować
− opowiada własnymi słowami o sytuacjach przedstawionych na obrazkach
− grupuje obrazki według określonych kryteriów
− prowadzi proste dialogi zgodnie z logiką opowiadania
III Krąg tematyczny: Dla mamy i taty
Tematy dzienne:
20.05 Dzień Pszczół
21.05 Moja mama jest kochana
22.05 Mój tata jest kochany /RYTMIKA
23.05 Kocham moich rodziców
24.05 Wycieczka do Wioski Dmuchanej z okazji Dnia Dziecka
A o to, co będziemy poznawać i utrwalać:
FIZYCZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− bierze aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych
− wykonuje różne formy ruchu w zabawach umuzykalniających
− kreatywnie uczestniczy w ćwiczeniach słuchowych
− rozwija sprawność manualną
EMOCJONALNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− czerpie radość ze wspólnej zabawy z rówieśnikami
− wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek
− prawidłowo reaguje na pozytywne i negatywne uwagi – przełamuje własną
nieśmiałość
SPOŁECZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− czerpie radość ze wspólnej zabawy z rówieśnikami
− wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek
− prawidłowo reaguje na pozytywne i negatywne uwagi – przełamuje własną
nieśmiałość
POZNAWCZY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− próbuje nazwać czynności wykonywane przez postacie przedstawione na ilustracji
− wypowiada się na temat treści oglądanych obrazków- wymienia osoby i przedmioty
− dostrzega wyraźne różnice, porównując dwa obrazki
− opowiada o swojej rodzinie
− wykonuje upominki okolicznościowe dla bliskich
IV Krąg tematyczny: Idziemy do zoo
Tematy dzienne:
27.05 Kto mieszka w zoo?
28.05 Trampolinek idzie do zoo/DOGOTERAPIA
29.05 Gdzie żyją zwierzęta?/RYTMIKA
30.05 BOŻE CIAŁO – PRZEDSZKOLE NIECZYNNE
31.05 ŚWIĘTO POMOSTOWE – PRZEDSZKOLE NIECZYNNE
A o to, co będziemy poznawać i utrwalać:
FIZYCZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− bierze aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych
− wykonuje różne formy ruchu w zabawach umuzykalniających
− kreatywnie uczestniczy w ćwiczeniach słuchowych
− rozwija sprawność manualną
EMOCJONALNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− czerpie radość ze wspólnej zabawy z rówieśnikami
− wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek
− prawidłowo reaguje na pozytywne i negatywne uwagi – przełamuje własną
nieśmiałość
SPOŁECZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− czerpie radość ze wspólnej zabawy z rówieśnikami
− wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek
− prawidłowo reaguje na pozytywne i negatywne uwagi – przełamuje własną
nieśmiałość
POZNAWCZY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
− poznaje znaczenie pojęć zoo i zwierzęta egzotyczne
− utrwala nazwy zwierząt
− opowiada własnymi słowami o sytuacjach przedstawionych na obrazkach
− grupuje obrazki według określonych kryteriów
− prowadzi proste dialogi zgodnie z logiką opowiadania
Piosenki i wiersze na maj:
Piosenki: Śpiewające Brzdące – Pali się!, Majka Jeżowska – A ja wolę moją mamę
Wiersze: ,,Łakomy kot’’ Danuta Gellner, ,,Czarna krowa” Natalia Usenko

Komentowanie jest wyłączone.