Plan pracy dydaktycznej w listopadzie

przez w Aktualności Możliwość komentowania Plan pracy dydaktycznej w listopadzie została wyłączona

Tydzień I Mała i duża ojczyzna

Tematy dzienne:
04.11. „Co to znaczy kochać ojczyznę? (miłość do ojczyzny);
05.11. „Nasz dom”;
06.11. Budujemy wymarzony dom z pudełek;
07.11. „Na wsi i w mieście” – zwierzęta wsi;
08.11. Przygotowujemy się do Dnia Niepodległości, quiz o Polsce, wspólne wykonanie kotylionów.

Cele ogólne:
 doskonalenie umiejętności wyrażania emocji;
 zapoznanie z uczuciem miłości do ojczyzny;
 kształtowanie umiejętności opisu ilustracji;
 zapoznanie z różnymi typami domów;
 doskonalenie umiejętności przeliczania;
 poszerzanie wiedzy o cechach charakterystycznych miasta i wsi;
 kształtowanie umiejętności współpracy;
 zapoznanie z podstawowymi zasadami pierwszej pomocy;
 utrwalenie świadomości bycia Polakiem;
 rozwijanie ciekawości poprzez eksperymentowanie;
 doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy;
 kształtowanie umiejętności rozpoznawania barw narodowych;
 zapoznanie z krajobrazami Polski

Tydzień II Album rodzinny
Tematy dzienne:
11.11. Święto Niepodległości – przedszkole nieczynne;
12.11. „Domowe ognisko”;
13.11. „Ja i moi bliscy”;
14.11. Robimy drzewo genealogiczne;
15.11. Dzień Jeża.

Cele ogólne:
 kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi;
 zapoznanie z uczucie radości;
 doskonalenie umiejętności tworzenia i kontynuowania rytmów;
 kształtowanie umiejętności matematycznych;
 zapoznanie z figurą geometryczną – kwadratem;
 doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi;
 kształtowanie umiejętności określania podstawowych stopni pokrewieństwa w rodzinie;
 doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy;
 rozwijanie umiejętności współpracy;
 poszerzanie wiedzy na temat życia jeży, sposobu funkcjonowania w naturalnym środowisku.

Tydzień III Ja i moje ciało
Tematy dzienne:
18.11. „Czy każdy lubi przytulanie?” (poczucie komfortu)/MUZYKOTERAPIA;
19.11. Warsztaty przyrodnicze Z Ciekawości – Ciało Człowieka
Ile mamy kości i dlaczego musimy jeść?
Dzieci zaraz po urodzeniu mają ponad 300 kości a dorośli 206. Razem dowiemy się dlaczego.
Jak wyglądają kubki smakowe pod mikroskopem i do czego są nam potrzebne? Dlaczego jedno jelito jest grube a drugie cienkie?
Z naszymi wyjątkowymi pomocami dydaktycznymi odkryjemy każdy sekret skrywany przez ludzkie ciało.
20.11. Ciało człowieka -jak wyglądamy;
21.11. „Zmysły”;
22.11. Akademia Wróżki Zębuszki.
Warsztaty przyrodnicze – Ciało Człowieka
Ile mamy kości i dlaczego musimy jeść?
Dzieci zaraz po urodzeniu mają ponad 300 kości a dorośli 206. Razem dowiemy się dlaczego.
Jak wyglądają kubki smakowe pod mikroskopem i do czego są nam potrzebne? Dlaczego jedno jelito jest grube a drugie cienkie?
Z naszymi wyjątkowymi pomocami dydaktycznymi odkryjemy każdy sekret skrywany przez ludzkie ciało.

Cele ogólne:
 doskonalenie umiejętności nazywania emocji;
 rozwijanie kreatywności i twórczości;
 kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych;
 kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnych części ciała;
 wdrażanie do rozumienia i stosowania prostych instrukcji;
 zapoznanie z narządami zmysłów;
 rozwijanie wrażliwości zmysłowej;
 rozwijanie wyobraźni;
 zapoznanie z pojęciem „wyobraźnia”;
 utrwalanie zasad dbania o higienę jamy ustnej.
Tydzień IV Przygotowania do zimy
Tematy dzienne:
25.11. „Futra, dzioby i kopyta” – zwierzęcy pokaz mody;
26.11. Dzień Pluszowego Misia;
27.11. Las i jego mieszkańcy;
28.11. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy;
29.11. Bajkowe Andrzejki.

Cele ogólne:
 poznanie przysmaków niektórych zwierząt leśnych;
 kształtowanie umiejętności przeliczania i klasyfikowania;
 uwrażliwianie na zimowe potrzeby zwierząt leśnych;
 poznanie zasad dokarmiania ptaków;
 kształtowanie umiejętności wskazywania różnic i podobieństw w wyglądzie zwierząt;
 rozwijanie umiejętności słuchania dłuższych utworów literackich;
 rozwijanie wyobraźni i pamięci;
 zapoznanie z historią powstania pluszowego misia;
 rozbudzanie zainteresowań dzieci życiem niedźwiedzia polarnego i brunatnego;
 rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie, uczestniczenia w zabawach andrzejkowych;

Komentowanie jest wyłączone.