Kwiecień na Tynieckiej

przez w Aktualności Możliwość komentowania Kwiecień na Tynieckiej została wyłączona

PLAN MIESIĘCZNY

pracy wychowawczo-dydaktycznej

w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym Bajkowa Kraina Kliny

oddział Tyniecka

GRUPA: Krasnoludki,  3 i 4 latki

KWIECIEŃ

Rok szkolny 2023/2024

I Krąg tematyczny: Wiosną wszystko budzi się do życia

Tematy dzienne:

1.04. PONIEDZIAŁEK WIELKANOCNY – PRZEDSZKOLE NIECZYNNE

2.04. Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata – wiosenna pogoda

3.04. DZIEŃ KSIĄŻKI – CZYTANIE KSIĄŻEK LITERATURY
DZIECIĘCEJ, DZIECI MOGĄ PRZYNIEŚĆ WŁASNE KSIĄŻKI/ RYTMIKA

4.04. DZIEŃ MARCHEWKI – WARSZTATY PLASTYCZNE

5.04. Nowalijki- sadzimy cebulę

 

A o to, co będziemy poznawać i utrwalać:

  • FIZYCZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

– dziecko bierze aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych

uczestniczy w zabawach muzycznych, rytmicznych, ruchowych

podejmuje swobodną aktywność zabawową

umie poprawnie wykonywać ćwiczenia graficzne

  • EMOCJONALNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek

rozpoznaje i próbuje nazywać własne uczucia: radość, smutek, złość

czerpie radość ze wspólnej zabawy

  • SPOŁECZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

obdarza uwagą nauczyciela

nawiązuje kontakty z rówieśnikami

przestrzega zasad, jest wytrwałe, chętnie wykonuje zadania

POZNAWCZY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

wie czym się charakteryzuje wiosenna pogoda

– potrafi nazwać podstawowe zjawiska atmosferyczne

tworzy kompozycje z wykorzystaniem różnych technik plastycznych.

II Krąg tematyczny: Dzień i noc

Tematy dzienne:

8.04. Czym się różni dzień od nocy?

9.04. Niebo nocą

10.04. Co robimy w dzień, a co w nocy?/ RYTMIKA

11.04. Zwierzęta, które lubią noc

12.04. Rytm dnia i nocy

A o to, co będziemy poznawać i utrwalać:

  • FIZYCZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

bierze aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych

wykonuje różne formy ruchu w zabawach umuzykalniających

aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach słuchowych

rozwija sprawność manualną, lepi z plasteliny

  • EMOCJONALNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

czerpie radość ze wspólnej zabawy z rówieśnikami

wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek

prawidłowo reaguje na pozytywne i negatywne uwagi

przełamuje własną nieśmiałość

  • SPOŁECZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

potrafi współdziałać w grupie

kieruje się przyjętymi zasadami

wykonuje polecenia nauczyciela

koncentruje się na wykonywanym zadaniu

współdziała podczas zabawy

  • POZNAWCZY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

rozumie stałe następstwo dnia i nocy

opowiada własnymi słowami o sytuacjach przedstawionych na obrazkach

grupuje obrazki według określonych kryteriów

prowadzi proste dialogi zgodnie z logiką opowiadania

dostrzega różnice w wyglądzie nieba w ciągu dnia i nocy

zna znaczenie wyrazów: globus, luneta, gwiazda, księżyc

orientuje się, na czym polega praca astronoma

III Krąg tematyczny: Mali ekolodzy

Tematy dzienne:

15.04. Co to jest przyroda?

16.04. Jak segregować śmieci?- Kolorowe pojemniki

17.04. Zielony las / RYTMIKA

18.04. Światowy Dzień Ziemi/ Dogoterapia

19.04.  Oszczędzamy wodę

A o to, co będziemy poznawać i utrwalać:

  • FIZYCZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

bierze aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych

uczestniczy w zabawach muzycznych, rytmicznych, ruchowych

podejmuje swobodną aktywność zabawową

rozwija sprawność manualną

  • EMOCJONALNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek

czerpie radość ze wspólnej zabawy

integruje się z grupą rówieśniczą

  • SPOŁECZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

potrafi współdziałać w zespole

akceptuje ustalone zasady

obdarza uwagą nauczyciela

wykonuje działania zgodnie z poleceniem

koncentruje się na wykonywanym zadaniu

  • POZNAWCZY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

rozumie, w miarę swoich możliwości znaczenie Światowego Dnia Ziemi

rozumie, że czynności dnia codziennego mogą wpływać na ochronę środowiska

dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego

rozumie, w miarę swoich możliwości, że segregacja odpadów służy ochronie środowiska

zna sposoby segregowania odpadów

rozumie, jakie jest znaczenie wody w przyrodzie

zna i stosuje w trakcie codziennych czynności proste zasady oszczędzania wody

rozpoznaje odgłosy przyrody i odtwarza ich dźwięk za pomocą instrumentów muzycznych

IV Krąg tematyczny: Kolorowe witaminy

Tematy dzienne:

22.04. Jak dbamy o zdrowie

23.04. Smaczne witaminki

24.04. Zdrowe kanapki /RYTMIKA

25.04. Witaminy na talerzu

26.04. Zabawy z piłką

A o to, co będziemy poznawać i utrwalać:

  • FIZYCZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

bierze aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych

wykonuje różne formy ruchu w zabawach umuzykalniających

aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach słuchowych

rozwija sprawność manualną, lepi z plasteliny

  • EMOCJONALNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

czerpie radość ze wspólnej zabawy z rówieśnikami

wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek

prawidłowo reaguje na pozytywne i negatywne uwagi

przełamuje własną nieśmiałość

  • SPOŁECZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

potrafi współdziałać w zespole

kieruje się przyjętymi zasadami

wykonuje polecenia nauczyciela

koncentruje się na wykonywanym zadaniu

współdziała podczas zabawy

  • POZNAWCZY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:

rozpoznaje i nazywa przedmioty służące do utrzymania higieny osobistej

zna schemat ciała człowieka – potrafi wskazać i nazwać części ciała

potrafi wskazać produkty zdrowe i niezdrowe, uzasadnia swój wybór

rozpoznaje smaki niektórych produktów spożywczych

rozpoznaje informacje zapisane za pomocą prostych symboli

V Krąg tematyczny: Kolorowe witaminy

Tematy dzienne: cd.

29.04. Ładny uśmiech mam, bo o ząbki dbam

30.04 Zabawy z chustą animacyjną

01.05 Święto

02.05 Wolne pomostowe- przedszkole nieczynne

03.05 Święto

W kwietniu 3 urodziny świętuje Karol.

Komentowanie jest wyłączone.