PLAN MIESIĘCZNY
pracy wychowawczo-dydaktycznej
w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym Bajkowa Kraina Kliny
oddział Tyniecka
GRUPA: Krasnoludki, 3 i 4 latki
KWIECIEŃ
Rok szkolny 2023/2024
I Krąg tematyczny: Wiosną wszystko budzi się do życia
Tematy dzienne:
1.04. PONIEDZIAŁEK WIELKANOCNY – PRZEDSZKOLE NIECZYNNE
2.04. Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata – wiosenna pogoda
3.04. DZIEŃ KSIĄŻKI – CZYTANIE KSIĄŻEK LITERATURY
DZIECIĘCEJ, DZIECI MOGĄ PRZYNIEŚĆ WŁASNE KSIĄŻKI/ RYTMIKA
4.04. DZIEŃ MARCHEWKI – WARSZTATY PLASTYCZNE
5.04. Nowalijki- sadzimy cebulę
A o to, co będziemy poznawać i utrwalać:
- FIZYCZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– dziecko bierze aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych
– uczestniczy w zabawach muzycznych, rytmicznych, ruchowych
– podejmuje swobodną aktywność zabawową
– umie poprawnie wykonywać ćwiczenia graficzne
- EMOCJONALNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek
– rozpoznaje i próbuje nazywać własne uczucia: radość, smutek, złość
– czerpie radość ze wspólnej zabawy
- SPOŁECZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– obdarza uwagą nauczyciela
– nawiązuje kontakty z rówieśnikami
– przestrzega zasad, jest wytrwałe, chętnie wykonuje zadania
POZNAWCZY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– wie czym się charakteryzuje wiosenna pogoda
– potrafi nazwać podstawowe zjawiska atmosferyczne
– tworzy kompozycje z wykorzystaniem różnych technik plastycznych.
II Krąg tematyczny: Dzień i noc
Tematy dzienne:
8.04. Czym się różni dzień od nocy?
9.04. Niebo nocą
10.04. Co robimy w dzień, a co w nocy?/ RYTMIKA
11.04. Zwierzęta, które lubią noc
12.04. Rytm dnia i nocy
A o to, co będziemy poznawać i utrwalać:
- FIZYCZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– bierze aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych
– wykonuje różne formy ruchu w zabawach umuzykalniających
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach słuchowych
– rozwija sprawność manualną, lepi z plasteliny
- EMOCJONALNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– czerpie radość ze wspólnej zabawy z rówieśnikami
– wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek
– prawidłowo reaguje na pozytywne i negatywne uwagi
– przełamuje własną nieśmiałość
- SPOŁECZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– potrafi współdziałać w grupie
– kieruje się przyjętymi zasadami
– wykonuje polecenia nauczyciela
– koncentruje się na wykonywanym zadaniu
– współdziała podczas zabawy
- POZNAWCZY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– rozumie stałe następstwo dnia i nocy
– opowiada własnymi słowami o sytuacjach przedstawionych na obrazkach
– grupuje obrazki według określonych kryteriów
– prowadzi proste dialogi zgodnie z logiką opowiadania
– dostrzega różnice w wyglądzie nieba w ciągu dnia i nocy
– zna znaczenie wyrazów: globus, luneta, gwiazda, księżyc
– orientuje się, na czym polega praca astronoma
III Krąg tematyczny: Mali ekolodzy
Tematy dzienne:
15.04. Co to jest przyroda?
16.04. Jak segregować śmieci?- Kolorowe pojemniki
17.04. Zielony las / RYTMIKA
18.04. Światowy Dzień Ziemi/ Dogoterapia
19.04. Oszczędzamy wodę
A o to, co będziemy poznawać i utrwalać:
- FIZYCZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– bierze aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych
– uczestniczy w zabawach muzycznych, rytmicznych, ruchowych
– podejmuje swobodną aktywność zabawową
– rozwija sprawność manualną
- EMOCJONALNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek
– czerpie radość ze wspólnej zabawy
– integruje się z grupą rówieśniczą
- SPOŁECZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– potrafi współdziałać w zespole
– akceptuje ustalone zasady
– obdarza uwagą nauczyciela
– wykonuje działania zgodnie z poleceniem
– koncentruje się na wykonywanym zadaniu
- POZNAWCZY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– rozumie, w miarę swoich możliwości znaczenie Światowego Dnia Ziemi
– rozumie, że czynności dnia codziennego mogą wpływać na ochronę środowiska
– dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego
– rozumie, w miarę swoich możliwości, że segregacja odpadów służy ochronie środowiska
– zna sposoby segregowania odpadów
– rozumie, jakie jest znaczenie wody w przyrodzie
– zna i stosuje w trakcie codziennych czynności proste zasady oszczędzania wody
– rozpoznaje odgłosy przyrody i odtwarza ich dźwięk za pomocą instrumentów muzycznych
IV Krąg tematyczny: Kolorowe witaminy
Tematy dzienne:
22.04. Jak dbamy o zdrowie
23.04. Smaczne witaminki
24.04. Zdrowe kanapki /RYTMIKA
25.04. Witaminy na talerzu
26.04. Zabawy z piłką
A o to, co będziemy poznawać i utrwalać:
- FIZYCZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– bierze aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych
– wykonuje różne formy ruchu w zabawach umuzykalniających
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach słuchowych
– rozwija sprawność manualną, lepi z plasteliny
- EMOCJONALNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– czerpie radość ze wspólnej zabawy z rówieśnikami
– wyraża swoje emocje i uczucia poprzez muzykę, taniec, rysunek
– prawidłowo reaguje na pozytywne i negatywne uwagi
– przełamuje własną nieśmiałość
- SPOŁECZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– potrafi współdziałać w zespole
– kieruje się przyjętymi zasadami
– wykonuje polecenia nauczyciela
– koncentruje się na wykonywanym zadaniu
– współdziała podczas zabawy
- POZNAWCZY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA:
– rozpoznaje i nazywa przedmioty służące do utrzymania higieny osobistej
– zna schemat ciała człowieka – potrafi wskazać i nazwać części ciała
– potrafi wskazać produkty zdrowe i niezdrowe, uzasadnia swój wybór
– rozpoznaje smaki niektórych produktów spożywczych
– rozpoznaje informacje zapisane za pomocą prostych symboli
V Krąg tematyczny: Kolorowe witaminy
Tematy dzienne: cd.
29.04. Ładny uśmiech mam, bo o ząbki dbam
30.04 Zabawy z chustą animacyjną
01.05 Święto
02.05 Wolne pomostowe- przedszkole nieczynne
03.05 Święto
W kwietniu 3 urodziny świętuje Karol.